در شب میلاد ثامن الحجج(ع) حرم مطهر رضوی غرق در جشن و شور و سرور بود.

به گزارش ستاد خبری جشن های میلاد رضوی، سخنران حرم مطهر رضوی، در این شب با شکوه درباره فضایل و کرامات این امام همام و رحمت و بخشایش خداوند متعال در این شب‌ها عنوان کرد: در این شب‌های نورانی، درهاى غفران و رحمت به روى همه بندگان بدون استثنا گشوده است و همه زمینه‌ها فراهم شده تا با واسطه قرار دادن این امام بزرگوار، زمینه رحمت الهی را هر چه بیشتر فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی گفت: زیارت، دیداری عاشقانه با اولیاء الله است. زائر با تشرف باطنی، می تواند زندگانی حقیقی را تجربه و در پرتو این فیض، روحش را صیقل دهد و تا حریم ملکوت پرواز کند.

حسینی قمی افزود: «امام رضا(ع) شفاعت و استجابت دعا و بخشش گناهان را به زائرانش نوید داده است و در این باره می‌فرمایند: هر کس مرا زیارت کند و آنچه را خداوند در حق من و طاعت من واجب گردانیده، بشناسد، من و پدرانم روز قیامت شفیعش می‌شویم».

وی اظهار داشت: فیض حضور در پیشگاه امام رضا(ع)، افزون بر آرامش روحی و روانی و سعادت اخروی، تجدید میثاق و وفای به عهدی است که برعهده شیعیان و پیروان آن حضرت است، بزرگ‌ترین حق ایشان، وفای به عهدی است که بر گردن پیروانش قرار دارد. یکی از این پیمان‌ها، زیارت قبر آن بزرگوار است.

حسینی قمی، افزود: یکی از صفات برجسته امام رضا(ع) مواسات و همدردی با محرومان بود و در زیارت آن حضرت این خصیصه بزرگ اخلاقی ایشان مطرح شده است.

سخنرانی، قرائت زیارت امام رضا(ع)، زیارت امین‌الله و مدیحه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از برنامه‌های این مراسم جشن بود.
 
منبع: www.aqr.ir


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



برچسب ها :